Krekel balletjes

Hét recept voor eiwitrijke krekelballetjes

 

Wist je dat CrickMeUp vol zit met ijzer en andere mineralen? Bijgaand een recept voor heerlijke energie-balletjes om verantwoord van te snacken. Simpel en snel, geniet ervan! 

Wat heb je nodig voor deze krekel balletjes?

  • 2 eetlepels CrickMeUp vanille of chocolade;
  • 3 eetlepels notenboter (eventueel zelf te maken door de noten 10 minuten te malen in een blender zonder schilletjes);
  • 50 gram amandelen;
  • 100 gram dadels;
  • gedroogde kokos ter garnering.

Zo maak je ze:

Doe alle ingrediënten in een food processor of blender, behalve de gedroogde kokos. Mix alles tot een grove pasta. Alles zelf met de hand fijn snijden werkt ook prima mits je een beetje notenboter gebruikt. Maak er balletjes met een diameter van ongeveer 2cm van en rol ze door de kokosgarnering. Zet ze in de koelkast om ze stevig te laten worden.

Het resultaat

Een half uurtje wachten, ijskast open en voilá! Zien ze er niet heerlijk uit?

Green smoothie

Post-workout groene krekel smoothie

Na het sporten is het uiterst belangrijk dat je jouw vochtniveau weer op peil brengt en voldoende eiwitten binnen krijgt. Daarnaast voeg je met deze groene smoothie met krekels ook nog eens een extra portie groente toe aan je dagelijkse voeding. En dat alles in 5 minuten, win-win dus!

Wat heb je nodig voor deze smoothie?

  • ongezoete amandelmelk (wij gebruikten amandelmelk, zonder toegevoegde suikers uiteraard. Maar je zou ook ongezoete kokosmelk of havermelk kunnen toevoegen).
  • 1 rijpe banaan
  • handje baby spinazie (spinazie is packed met calcium, ijzer en vit. C)
  • 1 grote eetlepel CrickMeUp Vanilla (voor voldoende vezels, vitamine B en natuurlijk eiwitten in jouw smoothie)

Hoe maak je deze groene smoothie?

Voeg alle ingrediënten toe aan de blender en mix tot een smoothie. Houd je van een dikkere smoothie? Voeg dan een bevroren banaan toe (ook heel handig!). De krekel eiwitten bestel je via onze shop pagina!

 

Enjoy!