Deze 5 tips helpen je gezond te blijven tijdens COVID-19
Blog

Deze 5 tips helpen je gezond te blijven tijdens COVID-19

We leven in onzekere tijden. Hoogstwaarschijnlijk werk jij inmiddels ook vanuit huis of ken of ben je iemand die de gevolgen van corona aan den lijve heeft ondervonden? Gelukkig zijn er vele fantastische initiatieven die zich nu voordoen. Ook wij applaudisseerden voor onze helden in de vitale beroepen en steunden lokale ondernemers door maaltijden te bestellen. Nog nooit heeft het nieuws zich zo razendsnel ontwikkeld. Berichtgeving over besmettingen en intensive care statistieken volgen elkaar in no-time op. Laten we vooral niet vergeten dat achter die statistieken gewone burgers schuilgaan. De impact van de corona crisis heeft invloed op ons allemaal.

Nu de dagen voortschrijden en de dagen weken worden, hebben wij gemerkt dat het best lastig is om fit te blijven. We proberen ons bezoek aan buiten zo veel mogelijk te beperken en doen alleen de hoogstnodige boodschappen. In deze blog vinden jullie een aantal tips en ervaringen over hoe wij persoonlijk met deze uitzonderlijke situatie om gaan. Heb je zelf nog tips en aanvullingen hierop? We horen het graag!

1. De thuis workout

Deze eerste kan je niet ontgaan zijn.. Ook wij transformeerden onze woonkamer tot mini gym en probeerden de workout van Arie. Als je Videoland hebt kan je de Arie Boomsma Vondelgym workout vinden. In de laatste aflevering kwam Mark Tuitert op bezoek en die had als oud schaatstrainer natuurlijk een flinke benen workout in het verschiet. Die voel je wel!

We geven toe, het is even wennen om met flesjes water als gewichten, voor de televisie te sporten, maar na een tijdje krijg je er plezier in. Bovendien geven de flesjes water je wat lucht en ruimte om te werken aan je techniek in de oefeningen. En geloof ons - de spierpijn is er niet minder onder!

Wellicht heeft jouw sportschool zelf ook al leuke initiatieven en is er bijvoorbeeld online body-pump of zumba te volgen? 

2. Niet in je yogabroek..

Werk je al een tijdje thuis en lopen werk en privé ondertussen in elkaar over? Het is een echte uitdaging om hierin het overzicht te bewaren. Orde scheppen in de chaos doe je met structuur. Houd je ritme en stap op tijd uit je bed, neem op gezette tijden pauze, lunch niet achter je laptop en sluit deze aan het einde van de werkdag af om te voorkomen je dat je verleid wordt om 's avonds nog klusjes op te pakken. Zo stel jij je discipline op de proef en als je erin slaagt om dit vol te houden geeft het je voldoening.

Daarnaast niet met je yogabroek welke je al vier dagen aan had achter je laptop! Doe gewoon je normale kleding aan en doe je haar. Promise, voel je je gelijk beter door!

3. De belangrijkste tip

Heb je een hond of een ander huisdier dat uitgelaten moet worden? Dan weet jij als geen ander hoe belangrijk het is om naar buiten te gaan. Dit geldt eigenlijk voor ons allemaal. En wat is er nu lekkerder dan om na een flinke wandeling een dutje te doen? 

4. Geen reden om naar buiten te gaan? Ga hardlopen!

Hardlopen stelt je in staat om je volledig aan de voorschriften van 1,5 m afstand te houden en niet met meer dan drie personen tegelijk te zijn. Haal daarom je schoenen snel uit de kast, download een leuk trainingsschema van internet (bijv. Start to Run van Evy) en YOU GO! Nog een tip voor extra motivatie, haal je vrienden over om ook het trainingsschema te volgen en maak een groepsapp aan om elkaar op de hoogte te houden. 

5. Foodies opgelet

Wellicht heb je stiekem toch wat gehamsterd. De verleidingen liggen op de loer in de supermarkt. Doordat we veel binnen zitten is het energie niveau laag en wordt het wel heel lastig om snelle koolhydraten en suikers te weerstaan. Daarom is het extra belangrijk dat je blijft bewegen (tip 1 en 4)!

 Dit boost niet alleen je activiteitenniveau maar je zult je ook meer energiek en opgewekt voelen. Bovendien verbrand je meer calorieën en wordt het makkelijker om snacks te weerstaan. Maak bewuste keuzes en haal je energie uit eiwitten en vezels (bijvoorbeeld met een krekelshake). Daarnaast is dit het ideale moment om lekker te experimenteren in te keuken. Heb jij bijvoorbeeld al de havermout krekelpannenkoekjes uitgeprobeerd? Of wat dacht je van een exotische smoothiebowl? Check onze vorige blogposts!

Wist je trouwens dat we onze receptuur verbeterd hebben waardoor meer dan 70% van CrickMeUp bestaat uit duurzame eiwitten?

Tot een volgende blog!

Voor nu wensen we jullie allen veel gezondheid toe. Respecteer elkaar en de richtlijnen van het RIVM en we zien elkaar snel in rustiger tijden! Toi toi!

  

*Deze blog is geschreven op basis van de richtlijnen voor zover bekend per 31 maart 2020. Op het moment dat je dit leest zijn richtlijnen mogelijk weer veranderd. We streven er naar enige rectificaties toe te passen indien noodzakelijk.

 

2 gedachten op " Deze 5 tips helpen je gezond te blijven tijdens COVID-19"

  1. avatar ipaninulayabi schrijft:

    http://mewkid.net/when-is-xuxlya/ – Amoxicillin Amoxicillin ngk.wpij.crickmeup.nl.nwh.it http://mewkid.net/when-is-xuxlya/

  2. avatar efufaazo schrijft:

    http://mewkid.net/when-is-xuxlya/ – Buy Amoxicillin Online Amoxicillin No Prescription ric.pict.crickmeup.nl.gic.bu http://mewkid.net/when-is-xuxlya/

Reageer

Je e-mail adres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd. *